Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

Spotkanie partnerów JVC Professional - relacja

Printer Friendly and PDF

Drugie już spotkanie partnerów JVC Professional, zorganizowane przez oficjalnego dystrybutora JVC Professional na terenie Polski, firmę Radioton z Krakowa, odbyło się w dniach 26–28 maja w Hotelu Turówka w Wieliczce.

To wyjątkowy hotel, można by rzec z duszą. Jego historia sięga roku 1811, gdy budynek pełnił funkcję warzelni soli. Budynek został wzniesiony na gruntach należących do miasta Wieliczka, na obszarze średniowiecznego folwarku zwanego „Tur”. Stąd też pochodzi obecna nazwa obiektu – „Turówka”.

Sąsiedztwo Kopalni Soli w Wieliczce (najstarszej funkcjonującej kopalni soli kamiennej na świecie, obiektu unikatowego na skalę światową, który jest obiektem zabytkowym a zarazem funkcjonującym zakładem górniczym, wpisanym na listę Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO), najbardziej znanego zabytku Wieliczki, było niewątpliwie dodatkową atrakcją. Przedstawiciele Radiotonu zorganizowali dla wszystkich chętnych wycieczkę do kopalni, podczas której można było dowiedzieć się między innymi, że w wyniku wydobywania przez górników soli kamiennej pod powierzchnią miasta wykształcił się podziemny labirynt górniczych wyrobisk na głębokości 9 poziomów – od 64 do 327 metrów w głąb ziemi.

Przyjazny, komfortowy, o wysokim standardzie hotel był idealnym miejscem do zapoznania się z nowościami w ofercie JVC, w szczególności w zakresie urządzeń IP, ale również do oderwania się od codziennych obowiązków.

Pierwszego dnia, po zwiedzaniu kopalni, Paweł Trojak, dyrektor Radiotonu, zaprosił gości na uroczystą integracyjną kolację.

Drugiego dnia zorganizowana była konferencja, podczas której Manager Systems Group JVC Professional Europe, Jochen Hahn, zaprezentował strategię firmy i funkcjonowanie jej struktur w Europie oraz tzw. Case Studies – ciekawe realizacje systemów CCTV wykorzystujących rozwiązania JVC. Na produkty CCTV przypada 35% obrotu JVC. Produkty CCTV są coraz tańsze, a rynek cały czas powiększa się. W ubiegłym roku zaszło w JVC wiele zmian. JVC kładzie bardzo duży nacisk na jakość i niezawodność swoich produktów.

www.zabezpieczenia.com.plO najnowszych produktach JVC opowiedział Alexander Wodok, Area Sales Manager, zwracając przy tym uwagę na korzyści finansowe, wynikające ze stosowania najnowszych rozwiązań. Przykładowo – krosownica, czyli element systemu CCTV, który w telewizji analogowej kosztował bardzo dużo, obecnie jest zastąpiony przez znacznie prostsze i bardziej elastyczne rozwiązanie cyfrowe. Podczas tegorocznej wystawy IFSEC zaprezentowano pierwszą megapikselową kamerę JVC – model VX35. Zapewnia ona 1,3 mln pikseli i będzie dostępna w sprzedaży pod koniec lata br. Oprócz kamer JVC jest też producentem monitorów. Należy podkreślić, że wszystkie modele są montowane w metalowych obudowach, co wpływa bezpośrednio na ich trwałość i niezawodność. Odnośnie niezawodności – JVC jako jeden z nielicznych producentów podaje parametry niezawodnościowe swoich produktów – tzw. MTBF, czyli średni czas między uszkodzeniami (ang.: Mean Time Between Failures). Wynoszą one od 60 do 80 tysięcy godzin i są nawet (jak twierdzi Alexander Wodok) kilkukrotnie lepsze niż w przypadku produktów konkurencyjnych. Inni producenci z reguły nie podają tych danych, traktując je jako poufne. Z uwagi na wysoką jakość i niezawodność produktów JVC są one stosowane, podobnie jak produkty innych uznanych marek światowych, takich jak Panasonic czy Pelco, w prestiżowych obiektach na terenie Chin, mimo że kraj ten jest jednym z głównych producentów światowych kamer i innego sprzętu CCTV.

Kolejną dynamiczną prezentację (bardzo nam się podobała) poprowadzili Sławomir Janiso, Key Account Manager, i Łukasz Klepacki, Key Account Manager. Dotyczyła ona rozwiązań sieciowych w produktach telewizji dozorowej (Wideo IP) i możliwości technicznych, jakie niesie ta nowoczesna i stale rozwijająca się technologia.

W kolejnym wystąpieniu, po raz pierwszy w Polsce, Alexey Mayorov zaprezentował kanadyjską firmę z korzeniami w Rosji – AxxonSoft. Na rynku światowym zajmuje ona drugie miejsce po firmie Milestone w dziedzinie rozwiązań Wideo IP. Posiada tzw. rozwiązania inteligentne wideo, np. systemy rozpoznawania tablic rejestracyjnych, detekcji twarzy itp. Firma Radioton będzie wyłącznym przedstawicielem tej firmy w Polsce, uznając, że rozwiązania sprzętowe, jakimi dysponuje, to jeszcze nie wszystko, aby zapewnić elastyczność rozwiązań w zakresie telewizji dozorowej.

Zorganizowanie tego typu imprezy biznesowej wcale nie jest łatwe. Założenie, że w przyjaznej i luźnej atmosferze słuchacze szybciej przyswoją serwowaną im wiedzę, jest z gruntu właściwe. Jeżeli nawet tak nie jest, to kto nie będzie pamiętał wszystkich dodatkowych atrakcji, jakich dostarczyli gospodarze spotkania partnerów JVC Professional. Poza wymianą doświadczeń z zakresu urządzeń IP uczestnicy spotkania mieli zagwarantowaną dobrą zabawę, spędzenie czasu w miłym towarzystwie, a także (oprócz wspomnianej wycieczki do kopalni): rozlosowanie wśród obecnych biletów na mecze Euro 2008 (JVC jest od wielu lat sponsorem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej), występy zawodowych artystów, grę w gigantyczne piłkarzyki (tym razem w wykonaniu uczestników zjazdu), konkurs rzutu chińską kamerą do kosza, jazdę na seagwayu oraz konkurs dla bardziej zaawansowanych – jazdę na seagwayu przy jednoczesnym trzymaniu jedną ręką rakietki do ping ponga z piłeczką, konkurs karaoke dla miłośników śpiewu, bankiet, podczas którego wystąpiła kapela, której wokalistki mógłby pozazdrościć niejeden znany zespół.
Na zakończenie uroczystej kolacji wszyscy ruszyli w tany. Zabawa trwała do białego rana.

Jak zapewniali organizatorzy, kolejne spotkanie partnerów JVC Professional już za rok.

Teresa Karczmarzyk

Zapraszam na fotoreportaż

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony