Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

Ogólnopolska konferencja

Printer Friendly and PDF

emarketing_baner_200x200E-marketing a dane osobowe po nowelizacji – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w sieci

Czy można szpiegować, monitorować pracowników w Internecie? Czy legalne jest blokowanie stron internetowych w firmie? Czy można zakazać pracownikowi podawania nazwy firmy w portalach społecznościowych? Czy adres IP należy do danych osobowych i czy można go podawać? Jaka jest odpowiedzialność service providerów, host providerów itp.? Jak zabezpieczać dane na portalach społecznościowych – kto odpowiada w przypadku naruszeń na portalu internetowym? E-marketing w kontekście ochrony danych osobowych – jak prowadzić konkursy, jak przygotować mailing by nie był spamem? Jak to naprawdę jest z „ciasteczkami” (cookies)? Czy zawsze potrzebna jest zgoda osoby, której dane przetwarzam w Internecie? Czy mogę przetwarzać dane bez konieczności uzyskiwania zgody?

Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytanie – konferencja jest dla Ciebie! W przypadku e-danych osobowych nic nie jest oczywiste!
Pretekstem do zorganizowania konferencji jest próba obalenia mitów dotyczących przetwarzania, gromadzenia oraz przede wszystkim zabezpieczania danych osobowych w cyberprzestrzeni. Zagadnienia podejmowane podczas konferencji dotyczą przede wszystkim obszaru sieci internetowej. Należy bowiem pamiętać, że nikt w sieci nie jest anonimowy, zaś ostatnie doniesienia o wyłudzaniu danych osobowych oraz wyroki nakazujące udostępnianie IP skłaniają do dyskusji na temat prywatności w Internecie. Dodatkowym atutem konferencji jest próba odpowiedzi na pytanie „Czy prawo gwarantuje nam bezpieczeństwo i prywatność w Internecie”?

Konferencja ma wymiar praktyczny – wszyscy prelegenci, z autopsji, znają problemy związane z zagadnieniami cyber-prawa w kontekście ochrony danych osobowych, odpowiedzialności za naruszenie ustawy a także zagrożeń związanych z e-danymi.

Więcej o konferencji na stronie www.wirtualnakultura.pl.

Program

9.30 Rejestracja uczestników

9.45
mec. Monika Brzozowska: E- marketing a dane osobowe po nowelizacji – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w sieci – wstęp do Konferencji

10.00
e-marketing a ochrona danych osobowych – reklama usług i produktów w Internecie

  • Dane osobowe w Internecie – jak są chronione?
  • Zbieranie danych osobowych – czy zgoda zawsze jest potrzebna?
  • Marketing usług bezpośrednich – co to właściwie znaczy i czy omijamy konieczność posiadania zgody?
  • Zakupione bazy danych – możesz je wykorzystać marketingowo!
  • SPAM i problematyka odpowiedzialności

Mec. Monika Brzozowska – adwokat, partner w kancelarii PD&B

10.45 Prezentacja firmy: Cloud computing a dane osobowe – aspekt  techniczny i prawny

  • Model cloud computing czyli model usług informatycznych dystrybuowanych wirtualnie
  • Zasady tworzenia kontraktów w modelu cloud computing – możliwe zagrożenia
  • Aspekt prawny – porównanie z modelem tradycyjnych
  • Problematyka przetwarzania danych osobowych w modelu cloud computing i zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych

11.15 Ochrona danych osobowych w serwisach społecznościowych i serwisach internetowych a e-marketing

  • Kto odpowiada za treści umieszczane na portalach internetowych
  • Jakie prawa ma użytkownik portalu, czy sprzeciw użytkownika blokuje przetwarzanie danych?
  • E-marketing a dane osobowe pozyskane z portali społecznościowych
  • „Prawo do zapomnienia” w polskich regulacjach
  • Analiza regulaminów portali społecznościowych

Mec. Piotr Łada – adwokat, autor artykułów eksperckich między innymi w „Rzeczpospolitej”, „Gazecie Finansowej”.

12.15 Lunch

13.15 Programy lojalnościowe a ochrona danych

  • Klienci z polecenia – zbieranie danych w Internecie
  • Konkursy internetowe i internetowe akcje promocyjne a ochrona danych – jak przygotować regulamin, na co zwrócić uwagę?
  • Program lojalnościowy – jak pozyskać dane
  • E-mailing – jak go przygotować zgodnie z prawem, jak go przeprowadzić?

Paweł Litwiński – adwokat

14.00
Prezentacja firmy: Cyber-zagrożenia – phising (kradzież tożsamości), wyłudzanie danych, spyware, IP spoofing, stealware, wirusy komputerowe i robaki komputerowe
Przedstawiciel firmy Symantec Polska

15.00 Zakończenie działań marketingowych a przetwarzanie danych osobowych

  • Możliwość przetwarzania danych osobowych w innych akcjach promocyjnych
  • Zmiana celu przetwarzania danych osobowych – czy ma znaczenie?
  • Sprzedaż bazy danych po zakończeniu akcji promocyjnej

Mec. Paweł Derlikowski – adwokat, specjalista ds. ochrony danych osobowych, partner w kancelarii PD&B

15.45 Adresy IP i adres e-mail jako dane osobowe – czy są chronione przez prawo?

  • Kiedy legalnie można przetwarzać adres IP bez uwzględniania przepisów o ochronie danych osobowych?
  • Kiedy administrator strony może udostępnić adres IP?

Mec. Monika Brzozowska – adwokat, ekspert z zakresu prawa nowych technologii, partner w Kancelarii PD&B

16.15
Podsumowanie Konferencji

16.30
Zakończenie Konferencji, rozdanie certyfikatów

Bezpośr. inf. Łukasz Korczyk
MJTRAINING

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony