Fot. 1. System Commend umożliwia komunikację na parkingach podziemnych, gdzie często nie docierają sygnały z sieci komórkowych
Ze względu na zwiększającą się liczbę samochodów coraz częściej zwracamy uwagę na sposób organizacji parkingów oraz na systemy, które je obsługują. Na parkingach często zdarzają się niepożądane sytuacje. Dzięki zaawansowanym systemom parkingowym można uniknąć problemów, a parkowanie jest szybsze i bezpieczniejsze.
Jeden z takich systemów pozwala na lokalizację i wskazywanie wolnych miejsc parkingowych – Park Assist. Jest to pierwszy system wskazywania wolnych miejsc, w którym kamery obserwują wszystkie miejsca parkingowe. Obraz parkującego samochodu jest rejestrowany przez kamery oraz przesyłany do centralnego serwera. Z zapisu mogą skorzystać zarówno klienci (w kioskach informacyjnych), jak i zarządcy parkingu.
Na parkingach zdarzyć się może wiele nieprzewidzianych zdarzeń, takich jak drobne kolizje, otarcia czy obicia karoserii, w takich sytuacjach ustalenie sprawcy bywa bardzo trudne. Dzięki rejestracji wizyjnej ustalenie sprawcy bywa prostsze. Zarejestrowany materiał wizyjny może pomóc w ustaleniu winowajcy. Dość często dochodzi również do kradzieży tablic rejestracyjnych. Skradzione „blachy” są wykorzystywane przez złodziei do celów rabunkowych. System Park Assist umożliwia zapobieganie takim sytuacjom. Jeżeli kamery obserwujące zaparkowane samochody nie wychwycą numerów z tablicy rejestracyjnej, zarządca parkingu zostanie o tym poinformowany. Szybka analiza zdarzenia zwiększa prawdopodobieństwo zidentyfikowania sprawcy i chroni właściciela skradzionych tablic przed problemami prawnymi w przypadku popełnienia przestępstwa z ich użyciem.
Fot. 2. Park Assist jest systemem, który oprócz wskazywania wolnych miejsc parkingowych pozwala na obserwację każdego samochodu pozostawionego na parkingu
Bezpieczeństwo na parkingach zapewnia również system VDG Sens, który umożliwia analizę treści obrazów z kamer zamontowanych w przestrzeni parkingowej, w tym rozpoznawanie tablic rejestracyjnych samochodów wjeżdżających na parking. Przypisanie numerów odczytanych z tablic rejestracyjnych do biletu wjazdowego uniemożliwia wymianę tablic i wyjazd skradzionego pojazdu z parkingu.
Inną ważną funkcją systemu jest analiza twarzy. W obiektach, w których szczególnie dba się o bezpieczeństwo (np. na lotniskach), można zastosować miniaturowe kamery montowane w bramkach wjazdowych w celu zapisu czy weryfikacji rysów twarzy osób pobierających bilet wjazdowy. Ten sam system umożliwia wykrywanie osób zbyt długo przebywających w jednej strefie. Dzięki temu możemy określić ilość czasu jaką spędza dana osoba przy danym samochodzie.
Telefony znajdujące się w podziemnych garażach są poza zasięgiem stacji bazowych telefonii komórkowej. W takich warunkach komfort oraz bezpieczeństwo kierowców może zapewnić sprawna komunikacja interkomowa. Duży pomarańczowy przycisk, charakterystyczny dla systemu bezpieczeństwa Commend, jest łatwo zauważalny, dzięki czemu w krytycznych sytuacjach możliwe jest natychmiastowe wezwanie pomocy czy poinformowanie o zagrożeniu. Tłumienie odgłosów z otoczenia, takich jak hałas związany z ruchem na parkingu, sprawia, że dźwięk staje się głośny i czysty, co zapewnia niezawodną komunikację.
Nowoczesne rozwiązania zastosowane na parkingach zwiększają komfort kierowców, podnoszą poziom bezpieczeństwa pojazdów oraz optymalizują wykorzystanie dostępnych miejsc parkingowych. C&C Partners wyszło naprzeciw naszym klientom. Wprowadziło nowoczesne zarządzanie parkingami, zminimalizowało wysiłki związane z obsługą oraz zapewniło bezpieczeństwo użytkowników.
Piotr Chmieliński
C&C Partners
p.chmielinski@ccpartners.pl