Kompleks handlowy Douglas Court w Cork w Irlandii został uznany za najlepiej strzeżony obiekt podczas gali Europejskich Rozwiązań Handlowych w Londynie. Nagrodzona instalacja, składająca się z 67 kamer sieciowych Axis Communications oraz oprogramowania Milestone Systems, zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, jest też narzędziem do poprawy efektywności działalności handlowej.
Innowacyjny system nadzoru, bazujący na 67 kamerach sieciowych Axis, zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, pozwala także wyeliminować przestępstwa na terenie centrum handlowego, zmniejszyć kolejki w godzinach największego natężenia ruchu oraz zapewnić prawidłową obsługę. Kamery na bazie IP (Internet Protocol) pozwalają wykrywać podejrzane zachowania klientów lub pracowników, a tym samym redukują konieczność interwencji ze strony personelu i potrzebę zatrudniania osób, których zadaniem jest obserwowanie kupujących.
Po około 20 minutach patrzenia w monitor uwaga i czujność obserwatora drastycznie spadają, natomiast „inteligentna” kamera sama wykrywa podejrzane zachowania i alarmuje o nich. Integracja wideonadzoru z elektronicznymi systemami przeciwkradzieżowymi (EAS – Electronic Article Surveillance) pozwala zatrzymywać w bramkach klientów, którzy aktywują alarm przy drzwiach. Natomiast bezpośrednie połączenie wideo z POS (Points of Sales) umożliwia namierzenie pracowników niewłaściwie prowadzących sprzedaż (duże upusty, sprzedaż zakazanych produktów nieletnim).
"Instalacja Axis, Milestone i RPC w centrum handlowym Douglas Court to dowód na to, jak nowoczesne systemy nadzoru przyczyniają się nie tylko do wzrostu bezpieczeństwa w sklepach, ale i stają się istotnym elementem strategii wielu firm. Nowoczesny system monitoringu to inwestycja, która przynosi po prostu wymierne korzyści biznesowe i w dłuższej perspektywie znaczące oszczędności. Przyznana nam nagroda tylko potwierdza słuszność zaangażowania w rozwiązania dla sektora handlowego" - powiedział Johan Åkesson, Business Development Director, Axis Communications.
Nowoczesne kamery sieciowe Axis pozwalają monitorować liczbę klientów wchodzących i wychodzących oraz długość kolejek przy kasie, sygnalizują braki towarów na półkach, rozlanie płynów czy zablokowanie przejść. Umożliwiają też badanie i poprawę projektu sklepu. Obserwacja zachowań i przemieszczania się kupujących umożliwia optymalizację rozmieszczenia towarów w sklepach, lepsze wykorzystanie przestrzeni handlowej, a także skierowanie dodatkowej obsługi do miejsc, w których w danym momencie znajduje się najwięcej klientów. Nagrania z kamer mogą być także narzędziem szkoleniowym dla pracowników – ich analiza uczy rozpoznawania zachowań charakterystycznych dla kradzieży sklepowych, jak i udzielania skutecznej pomocy klientom.
We wnętrzach Douglas Court zainstalowano zarówno kamery kopułkowe, jak i wyposażone w funkcje PTZ pan/tilt/zoom z opcją natychmiastowego pozycjonowania w pionie i poziomie oraz możliwością przybliżania. Kamery zostały zamontowane na parkingach, w 59 butikach oraz przy wejściu do centrum. Zastosowanie systemu wideo nadzoru Milestone XProtect Enterprise pozwala bez problemu archiwizować i przeszukiwać całodzienne nagrania, co jest szczególnie ważne w razie konieczności wyjaśnienia reklamacji czy skarg ze strony klientów. Dodatkowo, wysokiej jakości obraz dostarczany przez kamery pozwala policji identyfikować zdarzenia mające miejsce w otoczeniu centrum handlowego.
Więcej informacji o firmie Axis Communications w Polsce udziela:
Magnus Ekerot
Country Manager Niemcy, Austria, Szwajcaria, Holandia, Europa Środkowa i Wschodnia
Tel.: +49 811 555 080
E-mail: magnus.ekerot@axis.com
Kontakt dla prasy w Polsce:
Kamila Wierzbicka
Mmd Corporate Public Affairs & Public Relations Consultants Poland
Tel.: +48 22 435 49 24
Tel. kom.: +48 0 607 104 648
E-mail: kamila.wierzbicka@mmdcee.com