Yale – międzynarodowy producent zabezpieczeń domowych (Yale jest częścią grupy ASSA ABLOY) – opublikowała wyniki badań sprawdzających, jakie czynniki są dla nas najważniejsze w kwestiach związanych z mieszkaniem. Raport wskazuje najczęściej deklarowane potrzeby potencjalnych klientów, a tym samym stanowi bazę wiedzy dla producentów większości branż związanych z rynkiem nieruchomości i wyposażenia wnętrz. Co oznaczają wyniki badań dla branży zabezpieczeń?
Pod koniec maja polski instytut badawczy MANDS przeprowadził na zlecenie marki Yale internetowe badanie opinii na próbie 500 osób w wieku 25-60 lat. Pośród respondentów znaleźli się mieszkańcy wsi, średnich i dużych miast, jak również aglomeracji powyżej 500 tys. Uczestnicy badania mieli za zadanie wskazać wartości najistotniejsze dla nich w kontekście mieszkania lub domu.
Po pierwsze bezpieczeństwo rodziny
Aż 70% badanych najbardziej ceni bezpieczeństwo własne i swojej rodziny. Choć tę wartość wskazują nieco częściej kobiety niż mężczyźni (75% vs. 67%), z wiekiem jej znaczenie rośnie (z 67% do 72%). Badani bez względu na wiek typowali ten czynnik, ale można zauważyć stabilizację zainteresowania bezpieczeństwem pomiędzy 45 a 60 rokiem życia. – Wyniki potwierdzają zasadność rozwijania oferty skierowanej do kobiet, jak również wzbogacania oferty produktów o akcesoria zwiększające poczucie bezpieczeństwa osób starszych – powiedział Piotr Palewicz, ekspert Yale. Warto zauważyć, że znaczenie bezpieczeństwa podkreślają przede wszystkim mieszkańcy wsi i mniejszych miast.
Po drugie komfort i wygoda
Dla mieszkańców miast powyżej 100 tys. i aglomeracji powyżej 500 tys. dużo większą, choć nie zasadniczą, rolę w domu odgrywa komfort i wygoda użytkowania. W ogólnym zestawieniu tę odpowiedź wskazało 23% badanych. Zwolennikami przyjaznych warunków mieszkalnych są częściej mężczyźni (24%) i to właśnie oni podkreślają również znaczenie inteligentnych i nowoczesnych rozwiązań technologicznych (5%), a także systemów pomagających chronić dobra osobiste (4%). – Mężczyźni pomiędzy 30 a 50 rokiem życia są grupą, która charakteryzuje się zdecydowanie największą zależnością pomiędzy poczuciem bezpieczeństwa a systemami ochrony i zabezpieczeń. To wartościowa informacja dla całej branży security – dodał Piotr Palewicz.
Edukowanie klienta
W ogólnym zestawieniu zaledwie 4% badanych uważa za ważne w swoim domu inteligentne i nowoczesne technologie. Sytuacja wygląda podobnie w kontekście ochrony dóbr i mienia – jedynie 3% respondentów wskazało ten czynnik jako najważniejszy. – Wyniki badania jasno wskazują, że klienci indywidualni są w coraz większym stopniu zainteresowani zapewnianiem bezpieczeństwa oraz komfortu członkom swojej rodziny. To zasadnicza potrzeba, którą producenci zabezpieczeń są w stanie w pełni zaspokoić – powiedział Piotr Palewicz, ekspert Yale. – Przepaść procentowa pomiędzy poszczególnymi aspektami wskazuje jednak, że świadomość dostępności i przydatności nowych rozwiązań ochrony posesji jest nadal niewielka – przejawiają ją głównie mieszkańcy większych aglomeracji (7%). To sygnał dla branży, aby w dalszym ciągu prowadzić działania edukacyjne, ponieważ rynek z pewnością wciąż nie jest nasycony.
Bezpośr. inf. Artur Klich
Sfera Group