W dniu 12 kwietnia 2011 r. w Warszawie w Hotelu „Parkowa” odbyła się kolejna ogólnopolska konferencja „E- marketing a dane osobowe po nowelizacji – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w sieci”.
Pretekstem do zorganizowania konferencji była próba obalenia mitów dotyczących przetwarzania, gromadzenia oraz przede wszystkim zabezpieczania danych osobowych w cyberprzestrzeni. Poruszane zagadnienia dotyczyły przede wszystkim obszaru sieci internetowej. Należy bowiem pamiętać, że nikt w sieci nie jest anonimowy, zaś ostatnie doniesienia o wyłudzaniu danych osobowych oraz wyroki nakazujące udostępnianie IP skłaniają do dyskusji na temat prywatności w Internecie. Dodatkowym atutem konferencji była próba odpowiedzi na pytanie „Czy prawo gwarantuje nam bezpieczeństwo i prywatność w Internecie”?
Konferencja miała wymiar praktyczny – wszyscy prelegenci, z autopsji, znają problemy związane z zagadnieniami cyber-prawa w kontekście ochrony danych osobowych, odpowiedzialności za naruszenie ustawy, a także zagrożeń związanych z e-danymi. Głos zabrali prawnicy, specjaliści z prawa autorskiego oraz eksperci z dziedziny e-marketingu. Wśród nich znaleźli się: mec. Monika Brzozowska – wybitny znawca problematyki cyfrowego prawa autorskiego – partner w Kancelarii Pasieka, Derlikowski, Brzozowska i Partnerzy. Przedstawiła budzące kontrowersje zagadnienie dotyczące numeru IP, oraz adresu e-mailowego w kontekście danych osobowych. Zdaniem mecenas adres IP może być traktowany jako dane osobowe, gdy jest podporządkowany do jednego komputera, co wyklucza komputery w kafejkach internetowych, w firmach, czy kilka laptopów podłączonych do tej samej sieci bezprzewodowej. Tomasz Kozłowski – z Cloud Group – omówił problem Cloud computingu w kontekście danych osobowych. O Cyber-zagrożeniach, m.in. phisingu, który staje się coraz powszechniejszym przestępstwem, polegającym na kradzieży tożsamości, czyli wyłudzeniu danych osobowych, takich jak numer karty kredytowej, haseł, danych dotyczących kont w celu dokonania nieuprawnionej transakcji opowiedział Maciej Iwanicki – przedstawiciel firmy Symantec Polska. Uczestnicy konferencji mogli dowiedzieć się od mec. Piotra Łady o kwestiach związanych z portalami społecznościowymi, ich regulaminach, które najczęściej są sformułowane w błędny sposób i naruszają ustawę o ochronie danych osobowych. Najczęstszym błędem popełnianym przez administratorów jest brak wskazania w regulaminie możliwości usunięcie konta. Użytkownik powinien mieć świadomość, że w każdym momencie może zgłosić sprzeciw w odniesieniu do przetwarzania jego danych.
Konferencja to odpowiedź na potrzeby środowiska zajmującego się e-marketingiem. Cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Organizatorzy zapewnili, że wkrótce pojawi się kolejna edycja. Szczegóły na www.wirtualnakultura.pl.
Bezpośr. inf. MJTRAINING
Pretekstem do zorganizowania konferencji była próba obalenia mitów dotyczących przetwarzania, gromadzenia oraz przede wszystkim zabezpieczania danych osobowych w cyberprzestrzeni. Poruszane zagadnienia dotyczyły przede wszystkim obszaru sieci internetowej. Należy bowiem pamiętać, że nikt w sieci nie jest anonimowy, zaś ostatnie doniesienia o wyłudzaniu danych osobowych oraz wyroki nakazujące udostępnianie IP skłaniają do dyskusji na temat prywatności w Internecie. Dodatkowym atutem konferencji była próba odpowiedzi na pytanie „Czy prawo gwarantuje nam bezpieczeństwo i prywatność w Internecie”?
Konferencja miała wymiar praktyczny – wszyscy prelegenci, z autopsji, znają problemy związane z zagadnieniami cyber-prawa w kontekście ochrony danych osobowych, odpowiedzialności za naruszenie ustawy, a także zagrożeń związanych z e-danymi. Głos zabrali prawnicy, specjaliści z prawa autorskiego oraz eksperci z dziedziny e-marketingu. Wśród nich znaleźli się: mec. Monika Brzozowska – wybitny znawca problematyki cyfrowego prawa autorskiego – partner w Kancelarii Pasieka, Derlikowski, Brzozowska i Partnerzy. Przedstawiła budzące kontrowersje zagadnienie dotyczące numeru IP, oraz adresu e-mailowego w kontekście danych osobowych. Zdaniem mecenas adres IP może być traktowany jako dane osobowe, gdy jest podporządkowany do jednego komputera, co wyklucza komputery w kafejkach internetowych, w firmach, czy kilka laptopów podłączonych do tej samej sieci bezprzewodowej. Tomasz Kozłowski – z Cloud Group – omówił problem Cloud computingu w kontekście danych osobowych. O Cyber-zagrożeniach, m.in. phisingu, który staje się coraz powszechniejszym przestępstwem, polegającym na kradzieży tożsamości, czyli wyłudzeniu danych osobowych, takich jak numer karty kredytowej, haseł, danych dotyczących kont w celu dokonania nieuprawnionej transakcji opowiedział Maciej Iwanicki – przedstawiciel firmy Symantec Polska. Uczestnicy konferencji mogli dowiedzieć się od mec. Piotra Łady o kwestiach związanych z portalami społecznościowymi, ich regulaminach, które najczęściej są sformułowane w błędny sposób i naruszają ustawę o ochronie danych osobowych. Najczęstszym błędem popełnianym przez administratorów jest brak wskazania w regulaminie możliwości usunięcie konta. Użytkownik powinien mieć świadomość, że w każdym momencie może zgłosić sprzeciw w odniesieniu do przetwarzania jego danych.
Konferencja to odpowiedź na potrzeby środowiska zajmującego się e-marketingiem. Cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Organizatorzy zapewnili, że wkrótce pojawi się kolejna edycja. Szczegóły na www.wirtualnakultura.pl.
Bezpośr. inf. MJTRAINING