Firmy, z których usług korzystamy na co dzień, w tym banki, wdrażają swoją politykę bezpieczeństwa dla dobra własnego i swoich klientów.
Osiągnięcie założonego poziomu zabezpieczeń nie kończy jednak realizacji przyjętej polityki bezpieczeństwa. Proces taki ma charakter ciągły i wymaga systematycznej kontroli, analizy i weryfikacji. Liczne zagrożenia związane są z działalnością ludzi, specyfiką samych programów informatycznych, wpływem środowiska, a także skutecznością metod ograniczania ryzyka w bankach. Kontrola dostępu należy do najczęściej wdrażanych systemów bezpieczeństwa.
Trudno obecnie wyobrazić sobie współczesne przedsiębiorstwa lub instytucje bankowe pozbawione takiego systemu. Nowoczesny i funkcjonalny system kontroli dostępu to nie tylko pojedyncze bramki i karty dostępu, ale całościowe rozwiązanie zarządzania bezpieczeństwem i ryzykiem.
Jeden standard kart kontroli dostępu
Firma Schneider Electric, specjalista w zarządzaniu energią, oferuje systemy kontroli dostępu bazujące między innymi na sterownikach Andover Continuum. Zaletą takiego systemu jest możliwość wykorzystania karty pracownika we wszystkich obiektach banku w całym kraju. Zarządzanie prawami dostępu również jest zintegrowane w jednym systemie.
Nie będzie zatem problemów z niekontrolowanym przekazem kodów PIN, czy korzystanie z karty w innym obiekcie na terenie kraju. Stanowi to przewagę nad kartami systemów prostych, które zazwyczaj są różne dla centrali i pozostałych placówek.
Podobnie jest z zarządzaniem „alarmami”. W przypadku niezintegrowanych systemów, „alarmy” zazwyczaj trafiają do lokalnego centrum monitoringu alarmów (zewnętrzny dostawca usług). W przypadku Andover Continuum istnieje możliwość dowolnego definiowania zdarzeń alarmowych. Poza przekazaniem ich do zewnętrznego centrum monitoringu alarmów jest możliwość dodatkowego przekazania ich do dowolnego innego miejsca czy osoby.
Proponowany przez Schneider Electric system Andover Continuum pozwala również na możliwość pełnego zdalnego nadzoru stanu technicznego wszystkich elementów systemu bezpieczeństwa oraz elementów zewnętrznych, takich jak rejestratory CCTV, centrale alarmowe, urządzenia sterujące. Dzięki temu można uzyskać informacje na temat tego, czy urządzenia systemów bezpieczeństwa pracują poprawnie oraz czy przestrzegane są procedury ich obsługi (np. odpowiednie włączanie w dozór central alarmowych, rejestracja wizji itp.). Takich możliwości nadzoru nad systemami bezpieczeństwa nie dają inne systemy niezintegrowane.
– Taki system został wdrożony i sprawdza się w jednej z sieci ogólnopolskiego banku. Andover Continuum umożliwia operatorowi, posiadającemu odpowiednie uprawnienia, dostęp do informacji z dowolnego miejsca. W sytuacjach nadzwyczajnych tego typu funkcjonalność pozwala na szybkie podejmowanie działań. W przypadku niezintegrowanych systemów, zarządzanie jest lokalne, tzn. dostęp do informacji oraz czynności wymaga obecności operatora na terenie obiektu – podkreśla Jacek Parys, wiceprezes Pionu Budynków Schneider Electric.
Bezpośr. inf. Aneta Kowalczyk
Monday PR
Trudno obecnie wyobrazić sobie współczesne przedsiębiorstwa lub instytucje bankowe pozbawione takiego systemu. Nowoczesny i funkcjonalny system kontroli dostępu to nie tylko pojedyncze bramki i karty dostępu, ale całościowe rozwiązanie zarządzania bezpieczeństwem i ryzykiem.
Jeden standard kart kontroli dostępu
Firma Schneider Electric, specjalista w zarządzaniu energią, oferuje systemy kontroli dostępu bazujące między innymi na sterownikach Andover Continuum. Zaletą takiego systemu jest możliwość wykorzystania karty pracownika we wszystkich obiektach banku w całym kraju. Zarządzanie prawami dostępu również jest zintegrowane w jednym systemie.
Nie będzie zatem problemów z niekontrolowanym przekazem kodów PIN, czy korzystanie z karty w innym obiekcie na terenie kraju. Stanowi to przewagę nad kartami systemów prostych, które zazwyczaj są różne dla centrali i pozostałych placówek.
Podobnie jest z zarządzaniem „alarmami”. W przypadku niezintegrowanych systemów, „alarmy” zazwyczaj trafiają do lokalnego centrum monitoringu alarmów (zewnętrzny dostawca usług). W przypadku Andover Continuum istnieje możliwość dowolnego definiowania zdarzeń alarmowych. Poza przekazaniem ich do zewnętrznego centrum monitoringu alarmów jest możliwość dodatkowego przekazania ich do dowolnego innego miejsca czy osoby.
Proponowany przez Schneider Electric system Andover Continuum pozwala również na możliwość pełnego zdalnego nadzoru stanu technicznego wszystkich elementów systemu bezpieczeństwa oraz elementów zewnętrznych, takich jak rejestratory CCTV, centrale alarmowe, urządzenia sterujące. Dzięki temu można uzyskać informacje na temat tego, czy urządzenia systemów bezpieczeństwa pracują poprawnie oraz czy przestrzegane są procedury ich obsługi (np. odpowiednie włączanie w dozór central alarmowych, rejestracja wizji itp.). Takich możliwości nadzoru nad systemami bezpieczeństwa nie dają inne systemy niezintegrowane.
– Taki system został wdrożony i sprawdza się w jednej z sieci ogólnopolskiego banku. Andover Continuum umożliwia operatorowi, posiadającemu odpowiednie uprawnienia, dostęp do informacji z dowolnego miejsca. W sytuacjach nadzwyczajnych tego typu funkcjonalność pozwala na szybkie podejmowanie działań. W przypadku niezintegrowanych systemów, zarządzanie jest lokalne, tzn. dostęp do informacji oraz czynności wymaga obecności operatora na terenie obiektu – podkreśla Jacek Parys, wiceprezes Pionu Budynków Schneider Electric.
Bezpośr. inf. Aneta Kowalczyk
Monday PR