Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

Systemy CEM zabezpieczają nowy dworzec lotniczy Sky Court w Budapeszcie

Printer Friendly and PDF

CEM_LOGO_200W instalacji wykorzystane zostały czytniki biometryczne CEM i specjalnie dostosowane oprogramowanie.

 

 

CEM_budapest-airport_skycou

Firma CEM Systems, stanowiąca część korporacji Tyco Security Products, ogłosiła, że system CEM AC2000 z powodzeniem wykorzystywany na Dworcu Lotniczym w Budapeszcie został rozbudowany i obecnie obejmuje także nowy terminal „Sky Court”, którego budowa kosztowała ponad 200 milionów EUR. Rozbudowy dokonała firma Bull Hungary, która jest autoryzowanym dystrybutorem sprzętu CEM.

Projekt, którego realizacja rozpoczęła się w czerwcu 2009 i została zakończona w marcu 2011, obejmował budowę hali Sky Court o powierzchni 40 000 m2, a także renowację istniejących obiektów o łącznej powierzchni 55 000 m2. Budynek Sky Court łączy dwa istniejące terminale 2A i 2B budapesztańskiego lotniska i podwaja jego przepustowość. System CEM AC2000 został zainstalowany na Dworcu Lotniczym w Budapeszcie w roku 1995 i był stopniowo modernizowany, tak by nadążać za zmianami zachodzącymi w technologii zabezpieczeń. Obecnie, w ramach rozbudowy lotniska, w budynku Sky Court zainstalowanych zostało ponad 200 czytników kart identyfikacyjnych typu S610e i skanerów linii papilarnych typu S610f.

Czytniki kart identyfikacyjnych typu S610e są wyposażone w wyświetlacze LCD dzięki czemu personel lotniska jest na bieżąco informowany o stanie systemu. Przykładowo wyświetlane są takie informacje, jak „niewłaściwy przedział czasowy”, czy „karta straciła ważność”. Dodatkowe korzyści wynikają z zastosowania klawiatur, dzięki którym personel może posługiwać się kodami PIN, co podnosi poziom bezpieczeństwa obiektu. Czytnik typu S610e zapewnia najwyższy poziom wiarygodności, gdyż wykorzystuje wewnętrzną bazę danych pozwalającą na weryfikację ważności kart identyfikacyjnych w trybie off-line. Oznacza to, że nawet w przypadku wystąpienia chwilowych przerw w komunikacji między hostami systemu AC2000 a serwerem, personel lotniska może nadal posługiwać się kartami identyfikacyjnymi, dzięki rekordom zapamiętanym w wewnętrznych pamięciach czytników.

W projekcie przewidziano również zastosowanie czytników biometrycznych typu CEM S610f zawierających skanery linii papilarnych. Pozwoliło to na podniesienie poziomu bezpieczeństwa w krytycznych obszarach portu lotniczego oraz na terenie zaplecza. Zastosowanie tych czytników eliminuje konieczność stosowania oddzielnego systemu biometrycznego gdyż odciski linii papilarnych są pobierane tym samym momencie, co pozostałe dane dotyczące posiadacza karty identyfikacyjnej. Oprogramowanie systemu AC2000 nie przechowuje ani aktualnych danych dotyczących posiadaczy kart identyfikacyjnych ani obrazów odcisków linii papilarnych. Zamiast tego, w wyniku analizy odcisków linii papilarnych wyznaczane są unikatowe liczy identyfikacyjne, które są przechowywane zarówno w bazie danych w centralnym serwerze systemu AC2000, jak i w lokalnych bazach danych czytników biometrycznych typu S610f zainstalowanych w pobliżu chronionych przejść.

Ponadto, podczas rozbudowy systemu AC2000 i rozszerzeniu obszaru objętego ochroną o teren nowego budynku Sky Court, sam system zabezpieczający Port Lotniczy w Budapeszcie został także zmodernizowany, tak by spełniał współczesne wymagania, powiedział Andrew Fulton, menadżer odpowiedzialny za rozwój systemów produkowanych w firmie CEM Systems. – Modernizacja polegała na wprowadzeniu zmian w aplikacji obsługującej gości przebywających na terenie lotniska, a także na przystosowaniu systemu AC2000 do pracy z  kartami identyfikacyjnymi PicoPass, stanowiącymi najnowsze rozwiązanie technologiczne o wysokim poziomie bezpieczeństwa.

Zastosowanie technologii PicoPass jest bardzo istotną modyfikacją systemu bezpieczeństwa Dworca Lotniczego w Budapeszcie, plasującą ten system w czołówce światowych rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa – powiedział Bela Troszt, doradca firmy Bull Hungary.

Po modernizacji systemu bezpieczeństwa lotniska i zakończeniu prac związanych z budową budynku Sky Court, Dworzec Lotniczy w Budapeszcie może służyć za przykład wiodących rozwiązań w Europie Centralnej i Środkowej.

Bezpośr. inf. CEM

Tłumaczenie: Redakcja

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony