Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

W sektorze handlu detalicznego niezbędny jest monitoring wizyjny

Printer Friendly and PDF

Bezpieczeństwo, komfort pracy i redukcja kradzieży – takie są największe zalety korzystania z monitoringu wizyjnego według sprzedawców detalicznych w Szwecji. 90% właścicieli i pracowników sklepów wskazało, że wprowadzenie nadzoru wideo przyczyniło się do podniesienia bezpieczeństwa obsługi sklepów i spadku kradzieży oraz innych incydentów na terenie obiektów handlowych. Badanie zostało przeprowadzona na zlecenie Szwedzkiego Instytutu Sprzedaży Detalicznej i Szwedzkiej Federacji Handlu przy współudziale firmy Axis Communications, światowego eksperta w zakresie systemów do monitoringu IP w sektorze handlu.

Wyniki przeprowadzonej ankiety wykazały, że głównym powodem, dla którego właściciele sklepów wdrażają monitoring wizyjny, jest chęć zapobieżenia kradzieżom lub możliwość ich udowodnienia w sytuacji, kiedy takie incydenty zaistnieją. Stąd wielu uczestników badania podkreślało konieczność wykorzystania sprzętu oferującego odpowiednią jakość obrazu i przewagę rozwiązań cyfrowych nad analogowymi.

Nadzór wizyjny stał się w ostatnich latach nieodłącznym elementem wyposażenia sklepów także w Polsce. Nie chodzi tu jedynie o zapobieganie kradzieżom, ale również inne użyteczne funkcje, które kamery IP mogą zaoferować handlowcom, w tym zliczanie klientów, monitorowanie ich ruchu w sklepie, wskazywanie miejsc, gdzie się zatrzymują etc. Takie dane mają istotne przełożenie na wyniki sprzedaży i służą optymalizacji zasobów i procesów. Co więcej, technologia cyfrowego rejestrowania obrazu ma tę znaczącą przewagę nad systemami analogowymi, że pozwala łatwo i ekonomicznie gromadzić duży wolumen zarejestrowanego materiału, o jakości umożliwiającej łatwą identyfikację postaci, czy dokładne zbadanie przebiegu zarejestrowanych zdarzeń – mówi Agata Majkucińska , Key Account Manager Axis Communications.
Axis Communications ma w ofercie szereg rozwiązań dostosowanych do instalacji w obiektach handlowych, pod nadzorem kamer IP Axisa znajduje się m.in. Douglas Court w Irlandii uznany w 2008 roku za najlepiej strzeżony obiekt handlowy w Europie.
Więcej informacji o rozwiązaniach Axis Communications dedykowanych sektorowi handlu znajduje się na stronie www.axis.com.

Więcej informacji o firmie Axis można znaleźć na stronie www.axis.com .
 
Edwin Roobol
Axis Communications
edwin.roobol@axis.com
 
Agata Majkucińska
Axis Communications
agata.majkucinska@axis.com

Bezpośr. inf. Kamila Wierzbicka
Mmd Corporate
Public Affairs & Public Relations Consultants Poland
kamila.wierzbicka@mmdcee.com

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony