Oprogramowanie systemu RACS 5 powiększono o moduł programowy przeznaczony do obsługi gości.
W systemie RACS 5 goście stanowią osobną kategorię użytkowników i są obsługiwani inaczej niż inni. Proces obsługi gościa rozpoczyna się od zarejestrowania go w systemie za pomocą specjalnego kreatora. Za jego pomocą wprowadza się do systemu dane personalne i inne dane, które dotyczą gościa, a także tworzy identyfikator z uwzględnieniem jego uprawnień. Jeżeli odwiedzający był już wcześniej zarejestrowany w systemie, możliwe jest zaimportowanie jego danych osobowych, co upraszcza obsługę w przypadkach osób często odwiedzających dany obiekt. Po zakończeniu rejestracji dane zostają przesłane do systemu i można rozpocząć wizytę. Udostępniony gościowi identyfikator ma termin ważności, po którego upływie traci uprawnienia. Identyfikator może również stracić uprawnienia automatycznie, w momencie przejścia gościa przez wybrane, określone w ustawieniach systemu jako punkt końcowy wizyty przejście. W miejscu opisu wizyty jest pole przeznaczone na komentarz, w którym obsługa obiektu może opisać dodatkowe okoliczności, które mają związek z wizytą. Oprogramowanie systemu umożliwia szczegółowe raportowanie wizyt. Raporty mogą być eksportowane do plików o popularnych formatach (PDF, DOCX, TXT, XLSX). Obsługa gości w systemie RACS 5 jest realizowana z wykorzystaniem przeznaczonego do tego celu modułu programowego VISO o nazwie Księga gości, który jest oferowany jako dodatkowy licencjonowany element oprogramowania systemu. Goście mogą być obsługiwani także za pomocą standardowej, bezpłatnej wersji systemu RACS 5, lecz w tym przypadku część funkcji przeznaczonych do ich obsługi jest niedostępna, a te, które są, wymagają większych kompetencji od operatora programu.
Bezpośr. inf. ROGER