Dlaczego firma Axis zdecydowała się na otwarcie własnego biura w Polsce?
A.F.: Rynek polski jest jednym z najważniejszych rynków w Europie Wschodniej. Silna pozycja ekonomiczna tego kraju i rozbudowany rynek wewnętrzny stwarzają wysokie wymagania wobec wizyjnych systemów dozorowych. Pozwala to optymistycznie spojrzeć na naszą działalność na terenie Polski w najbliższych latach. Obecnie Axis ma swoje biura w Moskwie i w Pradze, tak więc utworzenie lokalnego biura w Warszawie było naturalnym etapem w naszej ekspansji.
Czy nastąpią jakieś zmiany w działalności firmy w naszym kraju?
A.F.: Axis ma zamiar kontynuować dotychczasową politykę wspierania lokalnych kanałów sprzedaży w Polsce, a także jeszcze bardziej zadbać o użytkowników końcowych. Utworzenie lokalnego biura oraz rozszerzenie składu osobowego pozwoli na aktywny kontakt z naszymi partnerami, wśród których są również projektanci wizyjnych systemów dozorowych oraz firmy instalacyjne. Nowymi pracownikami są Jakub Kozak – menadżer do spraw handlowych – oraz Justyna Puławska – koordynator do spraw marketingu. Rozszerzymy zakres działań mających na celu silniejsze niż dotychczas wspieranie polskiego rynku. Zorganizujemy spotkania i imprezy promocyjne a także będziemy rozwijać realizację programów motywacyjnych. Firmy biorące udział w naszym programie partnerskim będą mogły szkolić swoich pracowników i zdobywać techniczną wiedzę niezbędą do realizowania wysokiej klasy rozwiązań. Będziemy także pomagać naszym partnerom w zacieśnianiu współpracy z firmą Axis, aby mogli oni czerpać korzyści z działań biznesowych. By to osiągnąć, będziemy oferować kompleksowe rozwiązania spełniające oczekiwania użytkowników końcowych.
Czy nastąpią jakieś zmiany w Axis Communications Academy?
A.F.: Axis oferuje swoim partnerom możliwość kształcenia w ramach Akademii Axis. Program szkoleniowy ma charakter globalny i we wszystkich placówkach szkoleniowych omawiane są te same zagadnienia. W Polsce zamierzamy kontynuować te unikatowe działania edukacyjne. W naszym nowym biurze, które znajduje się w Warszawie, przygotowujemy salę szkoleniową, w której będzie można praktycznie zapoznać się z działaniem naszych najnowszych produktów. Ponadto pracujemy nad materiałami szkoleniowymi, które zamierzamy udostępniać w sieci. Dla naszych partnerów przygotowujemy specjalne szkolenia, dzięki którym utrzymają czołową pozycję na polskim rynku i będą wybierać najlepsze rozwiązania, spełniające wszystkie wymagania użytkowników końcowych.
Czy w związku z otwarciem biura planowane jest zatrudnienie dodatkowych osób?
A.F.: Tak, w 2015 roku planujemy zatrudnienie pracowników w dziale handlowym.
Czy oprócz siedziby głównej w Warszawie Axis stworzy lokalne oddziały w innych miastach w Polsce?
A.F.: Nie, obecnie nie jest to potrzebne, jednakże zdajemy sobie sprawę z tego, że nasza obecność w innych miastach ma duże znaczenie dla zwiększenia naszego udziału w rynku. Rolę naszych reprezentantów pełnią osoby zajmujące się szkoleniem w ramach Akademii Axis, której sesje odbywają się w różnych miastach. Także nasi handlowcy podróżują po całej Polsce i utrzymują ścisłe kontakty z partnerami biznesowymi w różnych regionach.
Czy nastąpią zmiany w sposobie sprzedaży produktów Axis na terenie Polski?
A.F.: Nie, nie planujemy większych zmian. Zamierzamy kontynuować sprzedaż naszych wyrobów za pośrednictwem dotychczasowych dystrybutorów. Do ich grona dołączyła ostatnio firma ABC Data, znany dystrybutor urządzeń IT na terenie Polski.
Czy Axis planuje stworzenie lokalnych punktów serwisowych i innych placówek o charakterze technicznym na terenie Polski?
A.F.: Kilka lat temu firma Axis utworzyła centrum serwisowe obsługujące cały obszar Unii Europejskiej. Użytkownicy końcowi oraz nasi partnerzy biznesowi, którzy odnotowali jakieś problemy techniczne związane z produktami firmy Axis, mogą wysyłać uszkodzone urządzenia do naprawy na nasz koszt. Liczba zgłaszanych reklamacji jest bardzo mała, dlatego nie ma potrzeby otwierania lokalnych centrów serwisowych w którymkolwiek z krajów Europy.