Czy można szpiegować, monitorować pracowników w Internecie? Czy legalne jest blokowanie stron internetowych w firmie? Czy można zakazać pracownikowi podawania nazwy firmy w portalach społecznościowych? Czy adres IP należy do danych osobowych i czy można go podawać? Jaka jest odpowiedzialność service providerów, host providerów itp.? Jak zabezpieczać dane na portalach społecznościowych – kto odpowiada w przypadku naruszeń na portalu internetowym? E-marketing w kontekście ochrony danych osobowych – jak prowadzić konkursy, jak przygotować mailing by nie był spamem? Jak to naprawdę jest z „ciasteczkami” (cookies)? Czy zawsze potrzebna jest zgoda osoby, której dane przetwarzam w Internecie? Czy mogę przetwarzać dane bez konieczności uzyskiwania zgody?
Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytanie – konferencja jest dla Ciebie! W przypadku e-danych osobowych nic nie jest oczywiste!
Pretekstem do zorganizowania konferencji jest próba obalenia mitów dotyczących przetwarzania, gromadzenia oraz przede wszystkim zabezpieczania danych osobowych w cyberprzestrzeni. Zagadnienia podejmowane podczas konferencji dotyczą przede wszystkim obszaru sieci internetowej. Należy bowiem pamiętać, że nikt w sieci nie jest anonimowy, zaś ostatnie doniesienia o wyłudzaniu danych osobowych oraz wyroki nakazujące udostępnianie IP skłaniają do dyskusji na temat prywatności w Internecie. Dodatkowym atutem konferencji jest próba odpowiedzi na pytanie „Czy prawo gwarantuje nam bezpieczeństwo i prywatność w Internecie”?
Konferencja ma wymiar praktyczny – wszyscy prelegenci, z autopsji, znają problemy związane z zagadnieniami cyber-prawa w kontekście ochrony danych osobowych, odpowiedzialności za naruszenie ustawy a także zagrożeń związanych z e-danymi.
Więcej o konferencji na stronie www.wirtualnakultura.pl.
Program
9.30 Rejestracja uczestników
9.45 mec. Monika Brzozowska: E- marketing a dane osobowe po nowelizacji – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w sieci – wstęp do Konferencji
10.00 e-marketing a ochrona danych osobowych – reklama usług i produktów w Internecie
- Dane osobowe w Internecie – jak są chronione?
- Zbieranie danych osobowych – czy zgoda zawsze jest potrzebna?
- Marketing usług bezpośrednich – co to właściwie znaczy i czy omijamy konieczność posiadania zgody?
- Zakupione bazy danych – możesz je wykorzystać marketingowo!
- SPAM i problematyka odpowiedzialności
Mec. Monika Brzozowska – adwokat, partner w kancelarii PD&B
10.45 Prezentacja firmy: Cloud computing a dane osobowe – aspekt techniczny i prawny
- Model cloud computing czyli model usług informatycznych dystrybuowanych wirtualnie
- Zasady tworzenia kontraktów w modelu cloud computing – możliwe zagrożenia
- Aspekt prawny – porównanie z modelem tradycyjnych
- Problematyka przetwarzania danych osobowych w modelu cloud computing i zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych
11.15 Ochrona danych osobowych w serwisach społecznościowych i serwisach internetowych a e-marketing
- Kto odpowiada za treści umieszczane na portalach internetowych
- Jakie prawa ma użytkownik portalu, czy sprzeciw użytkownika blokuje przetwarzanie danych?
- E-marketing a dane osobowe pozyskane z portali społecznościowych
- „Prawo do zapomnienia” w polskich regulacjach
- Analiza regulaminów portali społecznościowych
Mec. Piotr Łada – adwokat, autor artykułów eksperckich między innymi w „Rzeczpospolitej”, „Gazecie Finansowej”.
12.15 Lunch
13.15 Programy lojalnościowe a ochrona danych
- Klienci z polecenia – zbieranie danych w Internecie
- Konkursy internetowe i internetowe akcje promocyjne a ochrona danych – jak przygotować regulamin, na co zwrócić uwagę?
- Program lojalnościowy – jak pozyskać dane
- E-mailing – jak go przygotować zgodnie z prawem, jak go przeprowadzić?
Paweł Litwiński – adwokat
14.00 Prezentacja firmy: Cyber-zagrożenia – phising (kradzież tożsamości), wyłudzanie danych, spyware, IP spoofing, stealware, wirusy komputerowe i robaki komputerowe
Przedstawiciel firmy Symantec Polska
15.00 Zakończenie działań marketingowych a przetwarzanie danych osobowych
- Możliwość przetwarzania danych osobowych w innych akcjach promocyjnych
- Zmiana celu przetwarzania danych osobowych – czy ma znaczenie?
- Sprzedaż bazy danych po zakończeniu akcji promocyjnej
Mec. Paweł Derlikowski – adwokat, specjalista ds. ochrony danych osobowych, partner w kancelarii PD&B
15.45 Adresy IP i adres e-mail jako dane osobowe – czy są chronione przez prawo?
- Kiedy legalnie można przetwarzać adres IP bez uwzględniania przepisów o ochronie danych osobowych?
- Kiedy administrator strony może udostępnić adres IP?
Mec. Monika Brzozowska – adwokat, ekspert z zakresu prawa nowych technologii, partner w Kancelarii PD&B
16.15 Podsumowanie Konferencji
16.30 Zakończenie Konferencji, rozdanie certyfikatów
Bezpośr. inf. Łukasz Korczyk
MJTRAINING